Közbeszólás

Tarlós kihívó nélkül

2018. szeptember 28. - KA11

Várhatóan egy év múlva főpolgármester választás lesz Budapesten. Az ellenzéki pártok a tavaszi országgyűlési választások óta továbbra is csak kábultan támolyognak a közéleti szorítóban.

Bár a hivatalos bejelentés még várat magára, Tarlós István indulása gyakorlatilag biztossá vált a jövő évi főpolgármester választáson. Aki Tarlós István kihívója szeretne lenni az máris lépéshátrányba került, függetlenül attól, hogy lesz-e közös ellenzéki főpolgármester jelölt vagy sem.

Tarlós István újra indulása egyáltalán nem volt biztos és azt ezt övező bizonytalanság komoly támadási felületet nyújthatott volna az ellenzéknek, de nem éltek a felkínált lehetőséggel. Pedig az ellenzéknek lett volna ideje felépíteni egy jelöltet. Egy olyan jelöltet, aki rendelkezik valami konkrét mondanivalóval a budapestiek számára, hogy ne csak annyit jelentsen az ellenzékre adott x, hogy „nem a Fideszre szavaztam”.

Ha az ellenzék tudatosan elkezdett volna készülni a főpolgármester választásra, ha lett volna valaki, aki Tarlós István újra indulását övező bizonytalanságot kihasználva hivatalosan bejelentkezik a főpolgármesteri pozícióra az lépéskényszerbe hozhatta volna a kormányoldalt. Ezzel akár negatívan befolyásolhatta volna a kormányfő és a főpolgármester közötti tárgyalásokat az újraindulást illetően, azonban a megállapodásukat semmilyen külső tényező nem nehezítette meg.

A kormány és a fővárosi vezetés között köztudottan nehézkes az együttműködés, amelyen nem változtatott az a tény sem, hogy Lázár János távozott a kormányból. A kormány által Budapest számára nyújtott fejlesztési pénzek nagysága állandó konfliktusforrás volt az elmúlt években, amely során a személyeskedő megjegyzésekkel tarkított szóváltásokra is sor került a főpolgármester és a volt kancelláriaminiszter között. Ez szintén egy olyan lehetőség volt, amit az ellenzék nem tudott kihasználni vagy nem akart, vagy egyszerűen eszébe sem jutott.

Habár napjainkra a politika erősen perszonalizáltá vált, és sokkal inkább adott politikus személyisége határozza meg a politikai irányvonalat, nem lehet figyelmen kívül hagyni a mondanivaló fontosságát, amiből az elmúlt években nem sok volt ellenzéki részről. Miközben a kormánypártok felépítettek egy komplett alternatív valóságot, az ellenzéki pártok a napi ügyeket sem tudják értelmezési keretbe foglalni, és ez nem a kormánymédia túlsúlya miatt van így.

Az, hogy „lopnak de mi leváltjuk!” és a „demokráciát!” az nem mondanivaló, amire bizonyíték a három 2/3. Ennél kis túlzással az is jobb lenne, ha valaki azzal kampányolna, hogy ő bizony babakékre festi az összes járdát Budapesten mert az szép szín, akkor legalább a választók is tudnák hogy mit várjanak az adott jelölttől. Jelenleg azonban úgy néz ki, hogy szokásos ellenzéki casting során - ahol most épp főpolgármester-jelöltet keresnek - a régi jól ismert hívószavak fogják kitölteni az ellenzéki magyarázkodást, amit majd utólag kampánynak neveznek.

Persze egy évvel a választás előtt még korai temetni az ellenzéket, de jelenleg apró jelét sem látni a változásnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozbeszolas.blog.hu/api/trackback/id/tr9714269021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph on deer 2018.09.29. 22:00:54

“Pedig az ellenzéknek lett volna ideje felépíteni egy jelöltet.”

Ezzel csak annyi baj van, hogy ahhoz előbb fel kellett volna építeni egy ellenzéket!
Jobban mondva: ‘egy’ ellenzéket, ahol az egy számnév. Azt meg még nem sikerült. Igaz, kár türelmetlenkedni, még alig nyolc éve próbálgatják csak...

Bkkzol 2018.09.29. 23:12:39

@agyramegy: Igaz. Valóban nem egy szimpatikus arc Tarlós, de amit csinál azt jól csinálja. Még mindig ezerszer bizalomgerjesztőbb, mint például Horváth Csaba akinek már ez elméjére ment, hogy ciklusok óta a főpolgármesterséget szeretné vagy Demszky aki nem tudni lustaságból vagy a konfrontálódásokat kerülendő hagyta szétrohadni a várost.

ember100 2018.09.29. 23:31:54

Helló !

Mert ugye nem is csak egy cicaharc volt a taplós és a nagyvezír között , meg ugye nem is a pénzről szólt az egész :) Hirtelen lett pár milliárd az alagút projektre ezért most taplós lett az isten :)
Mit csinált jól a taplós csak szösszenet az utóbbi időkből , Csepel befele , váci út és metró , kátyúk , hónapokig tartó terelések .....
Ja az hogy a stílustalansága alpári , bunkó az mellékes :)

haXXXor 2018.09.29. 23:39:52

Amugy en sem ertem: mi a fasz baj van Tarlossal, h le kene valtani?:D

Indriq 2018.09.30. 00:51:44

@Bkkzol: na mégis mit csinál jól?
A metró 3 éves felújítását (olyan qrvajól végiggondoltatta az egészet, hogy a Váci út már most nem bírja a buszok által okozott plusz terhelést.... )?
A nagykörúti villamos középső szakaszának 3 hónapos javítását? (máshol ez a szakaszjavítás max egy hónap lehetne....)
Esetleg elkötelezetten védi a zöld területeket a városban?
A BKK-t is úgy megreformálta, hogy csodájára járnak....
A parkolási rendszer továbbra is nettó lenyúlás...

Ennyit egy csimpánz is meg tudna csinálni, nem látni miért kéne ennek maradnia.

Ez a tapló 2 dolgot tud csinálni benyalni ovinak és úgy viselkedni mint egy paraszt.
Tehetetlen segg, nem tudja a város érdekeit képviselni ovival szemben, aki az egész várost rühelli, mert ellene szavazott. Csak arra jó, hogy 5 évente 3 hónapra igérgessen egy adagot.

flort 2018.09.30. 07:11:26

@agyramegy: @Bkkzol: @haXXXor: nézzétek, ami az M3-as metrókocsik felújítása körül ment, azért valakinek viselnie kellene a felelősséget. Teljes egészében nevetséges, hogy megfő az ember egy rakás olyan járműben, aminek nem záródik rendesen az ajtaja, mert MINDENT kispóroltak belőle.

De magának a vonalnak a felújítása során is sikerült megragadni a múlt század hetvenes éveinek színvonalán:

index.hu/belfold/budapest/2018/03/01/kiirtak_a_tendert_a_3-as_metro_meghosszabbitasara/

Hogy a szintén kispórolt akadálymentesítést már ne is említsük.

Bkkzol 2018.09.30. 07:22:00

@flort: Ok. Jöjjön Horváth Csaba! A sikeres 4-es metró kivitelezésénél biztos mindent megtanult Demszky mellett. Vagy inkább Puzsér??? Legalább a hangosítást megspórolhatják a közgyűléseken, mert leordít mindenkit. Elgondolkodtató, hogy melyik is lenne a jobb.
Igen az akadálymentesítést ne is említsük. Sok millióért kivitelezni a legmodernebb liftes rendszert, hogy azután évente 2-3 használója legyen. Ennél még az is gazdaságosabb ha szerecsenek viszik mindenhova hordszékben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.30. 08:19:32

A független Tarlós nyerésre esélyes, sokat tett a városért.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.30. 08:21:46

@agyramegy: mert egy szar alak. Egyébként mondj pàr dolgot, amit valóban az ő érdeme és hasznuk volt belőle a főváros lakóinak!
Demszkyt nem hívta meg a 4-es metró átadására, "mert nem érdemli meg", miközben épp őtaplósága tett meg mindent, hogy ne lehessen átadni időben. Átneveztetett egy csomó közteret felesleges költségeket okozva Budapestnek és az érintett lakóknak. Tönkreteszi a Rómait... gerinctelen szarcsimbókként nyal a fideSSnek, behazudja magát függetlennek, majd gideSS frakcióvezető lesz. Stb. Mondj pár pozitívumot, amihez köze volt ennek a köcsögnek!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.30. 08:23:36

@Bkkzol: te még véletlenül sem vagy fideSSes, ugye, retek...

Tarlós elvtárs kutyaszaros városa (törölt) 2018.09.30. 08:28:48

@agyramegy: "Miért is kellene leváltani Tarlóst?"

Először is, ha nem vagy budapesti, akkor semmi közöd hozzá. Ha igen, akkor másrészt azért, mert egy szolgalelkű Orbán-udvaronc, aki fideszes függetlenként partnere a rezsimnek a főváros szétverésében. Ezt a gyengébbek kedvéért mondtam el, a fideszes trollok még ennyit sem érdemelnek részemről, legfeljebb tehetnek nekem egy szívességet.
Akkor sorolom tovább. Budapest bűntetésében hosszú távon a felcsúti fejedelem partnere: az ellene szavazás miatt most nem a metróépítést akadályozták meg, mint az első kúrmányzásuk idején, hanem a város útjait verik szét szisztematikusan, hogy ne lehessen közlekedni. A villamos síneket kétévente szedeti fel, direkt nem is csináltat minőségi munkát. Bólogatott a stadionokra, miközben Budapesten csak terepjáróval lehet már közlekedni, olyan rosszak az utak. Nyilván az olcsó vesekőelhajtás híve Tarlós elvtárs. Ugyanakkor mindenféle futó, lovas és idióta bringás felvonulásokkal bénítja meg hétvégén is az autós közlekedést. Minél több az autós, annál több sávot vesz el tőlük, hogy az óránként üresen közlekedő buszoknak adja oda, meg mindenféle tróger robogósnak. Ezek a motorosok meg bringások úgy szabálytalankodnak Tarlós fideszes főszolga alatt, ahogy éppen kedvük tartja.
Ami meg Tarlós elvtárs másik kiemelkedő érdeme a szétvert város mellett a hatalmas halom kutyaszar és a kutyahúgy foltok az épületeken, a széthányt bulinegyed és a rengeteg illegálisan lerakott szemét. Szép látvány a kutyát szarató rengeteg fideszes szavazó is, nyilván a görcsölő dög látványa hozzátartozik Budapest látványosságaihoz, legalábbis Tarlós szerint. Na ezt adta ez a szolgalelkű fideszes Budapestnek, meg az állandó közlekedési dugókat. Most meg a szemetet, flakonokat égető fideszes prolikat. Szóval, menjen csak nyugdíjba és ne rontsa tobvább Budapest levegőjét, így is büdös van.

nick papagiorgo 2018.09.30. 08:34:57

@Indriq: @flort:
no igen, nézzük meg, hogy milyen lenne, ha nem Tarlós lenne: az az alak még "benyalni ovinak" se tudna.

Még ha feltételezzük is, hogy egy komoly, profi várospolitikust nevez meg az ellenzék közös jelöltként (nem Puzsért, nem 5-6 nímandot stb), ha megválasztanák, szemben állna a fideszes vezetésű kerületekkel, továbbá vélhetőleg az olyan ellenzéki kerületekkel is, ahol nem az ő pártja nyert. Kb megint Demszky jönne vissza: semmittevés, kormányramutogatás, hogy miért nem csinált semmit, néhány szóbeli csörte, aztán kb ennyi.

Tarlós alatt is lassan mennek a dolgok, de legalább mennek. És ő kb az egyetlen, aki képes kipréselni valamit Orbánból.

Tarlós elvtárs kutyaszaros városa (törölt) 2018.09.30. 08:49:40

@nick papagiorgo: "Tarlós alatt is lassan mennek a dolgok, de legalább mennek. És ő kb az egyetlen, aki képes kipréselni valamit Orbánból."

Ez egyszerű fideszes mantra, propaganda szöveg. Ráadásul hazugság is, mert Tarlós elvtárs soha semmit nem préselt ki a vezéréből, és különösen nem a budapestieknek. Értelmesebb szöveged nincs vagy csak ennyit voltál képes kipréselni magadból?

nick papagiorgo 2018.09.30. 08:58:01

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa:
már ne is haragudj, de a Te szövegeid persze sokkal értelmesebbek:

"Minél több az autós, annál több sávot vesz el tőlük, hogy az óránként üresen közlekedő buszoknak adja oda, meg mindenféle tróger robogósnak. Ezek a motorosok meg bringások úgy szabálytalankodnak Tarlós fideszes főszolga alatt, ahogy éppen kedvük tartja. "

illetve az a bajod hogy a kutyák azépületekre szarnak.

Vélhetőleg, ha más lenne a főpolgármester, az elérné, hogy ez emberek aranyhörcsögöt tartsanak, azok max. a saját almukba szarnak. Illetve mesterlövészeket alkalmazna, akik kilőnék a szabálytalankodó bicajosokat meg motorosokat.

Lehet, hogy amit én mondok az hülyeség meg "fideszes mantra", de azért azt vedd észre, hogy a te szöveged kb egy nyolcvanéves DK-s nyugdíjasé, akinek soha semmi se jó, és habár jobbat ő maga se tud, azért "váltsuk le Tartlóst, mert csak" :)

Bkkzol 2018.09.30. 09:10:34

@Le a spammerekkel: az már a vég amikor csak személyeskedéssel tudsz válaszolni. semmi érv vagy ötlet azon kívül, hogy "fidess" meg "retek" elég gyenge. gondolom a következő kör már az anyázás lesz.
Mondd , hogy te kit javasolsz főpolgármesternek?

Bkkzol 2018.09.30. 09:12:09

@nick papagiorgo: ez a mesterlövészes dolog megfontolandó!!!!!

Tarlós elvtárs kutyaszaros városa (törölt) 2018.09.30. 09:13:08

@nick papagiorgo: Még gyakorolnod kellene egy kicsit, mert ez még mindig semmi, amit itt bepötyögtél. A végén még az is kiderül, hogy nem vagy budapesti.

KissGecihuszár 2018.09.30. 09:31:25

Nem álmaink non plus ultrája a "mi Pistánk", de valahogy 20 év demszky nihil után még mindig üdítőbb látvány, mint a komcsi&zsidó siserehad, melynek ténykedését valahogy nehezen feledem és asszem, vagyunk még ezzel így pár 100ezren...
Sajnos, a fő probléma szetretett Fővárosunk '90-et követő erőteljes további vízfejesedése, melynek gátat kellett volna szabni, ezzel elősegítve Pécs, Miskolc, Kaposvár, Szeged, B.csaba, stb keleti és déli megyeszékhelyeink felpörgését és ezzel egyidejűleg -hiszen a Főváros szempontjából ez a legfontosabb- egy élhető, egészségesebb, valóban jól használható 6-700 ezres Budapest kialakulását. Miért is lett volna fontos mindez? Többek közt azért, mert az mára mindenki számára egyértelmű, hogy Budapest élhetetlen, közlekedhetetlen, világviszonylatban az egyik legkevesebb zöldfelület / lakos arányszámmal "büszkélkedik", számos útvonalon mindennapossá váltak a reménytelen dugók, kosz, mocsok, kutyaszar és húgy vette birtokába a belső kerületek utcáit, közterületeit. Egész egyszerűen túl sok ember él, illetve veszi igénybe a várost a mindennapi teveékenységes során, hiszen az agglomerációban is már 800ezren élnek, akikből több, mint 500ezer naponta ingázik be a város közig határán belülre, melyhez ha még hosszávesszük az 1.7 milliós fővárosi lakosság további 1.3 milliós munkába, suliba, ide meg oda utazgató részét, egyértelműen kijön, hogy ez a szám sokkal több, mint amit a főváros belső,azaz a Hungária krt-n belüli úthálózata elviselni, zavar nélkül átereszteni képes! Lehetne persze komplett tömbök lebontásával a jelenlegi úthálózat szélességét, áteresztő képességét növelni, kérdés, ezt szeretnénk-e? Szeretnénk-e még több leaszfaltozott, lebetonozott felületet, a városban nap mint nap araszolgató több, mint 700ezer autónál még többet?? Nyilván lehet a tömközt is fejleszteni, de az világosan látható, hogy belátható időn belül nincs több 1000 MRD 2 új (M5-M6) metróvonalra, bár a felszíni kötöttpályás (villamos, MÁV városon belüli hálózata) közlekedést a fentebbi összeg töredékéből is jelentős mértékben lehet(ne) fejleszteni (Lásd: 44-es villinger reinkarnációja Újpali, Pólus center-Felszab (Ferenciek) tere közt, Rákóczi és Kossuth Lali utak egyidejű átépítése, forgalomcsillapítása, az V. kerület Belvárosi részének TELJES autómentessé tétele mellett, mely projekt kb. 150 MRD-ből megvalósítható és már önmagában igen jelentős mértékben hozzájárulhatna a Belváros, illetve a mára vállalhatatlan Rákóczi út, Baross, Blaha, Astoria, Kossuth Lali környékének élhetőbé tételéhez.
Meglátásom szerint a jeln belpolitikai helyzetben jobb, ha vagy a Pista, vagy olyan fideszes polgármester avanzsál főpolgivá, aki egyrészt letett már "valamit" az asztalra, másrészt "jól fekszik" a legfelsőbb fideszes körökben, tehát személye egyfajta garancia arra, hogy a fidesz a jövőben sem bassza rá Budapestre a vasajtót.

morph on deer 2018.09.30. 09:31:29

@flort:
“...mert MINDENT kispóroltak belőle.”

Ez nem is igaz, mert még extrák is voltak benne, teljesen ingyen!
Péltául a FAKOCKA, amiért egy fillért sem fizettünk, és nagylelkűen mellékelték!
Nem is egyet..!

nick papagiorgo 2018.09.30. 09:35:15

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa:
jó, ha akkora autós vagy, akkor pl. azt vedd figyelembe, hogy Tarlós pl nem vezette be azt a dugódíjat, amit Demszky elvtárs a négyes metró támogatásáért cserébe beígért.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.30. 09:43:41

@maxval balcán bircaman: mert neked kellene befogni a redvás pofádat, ha lenne gerinced. Az a takony ami a helyén van, az nem gerinc.

morph on deer 2018.09.30. 09:44:51

@Bkkzol:
“Sok millióért kivitelezni a legmodernebb liftes rendszert, hogy azután évente 2-3 használója legyen.”

Igen, akár úgy is.
Bár kétlem, hogy csak annyi nehezen mozgó, vagy keréken gördülő személy - beleértve a babakocsisokat is, - lenne, aki használná, ha lenne mit használnia.

Más kérdés, hogy ismerve a hazai viszonyokat, valóban csak évi 2-3 alkalommal lenne működőképes, mert a Mészáros & Mészáros cég legújabb leányvállalatánál a “szakemberek” ilyesmit még soha nem csináltak, a kivitelező alvállalkozók előzőleg meg még képen sem láttak liftet...
Ezért aztán csak 800%-os felárral készül el a szokásos tízszeres helyett, mert ők szerények, mint tudjuk.

morph on deer 2018.09.30. 09:47:21

@nick papagiorgo:
“Tarlós pl nem vezette be azt a dugódíjat, amit Demszky elvtárs a négyes metró támogatásáért cserébe beígért.”

Amitől végre járhatóbb lenne a város, de hálisten, erre mégsem került sor.
De jó!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.30. 09:47:55

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: persze, hogy nem az... sőt, valószínűleg disszidens, mint a bulgár bélféreg.

Berborosz 2018.09.30. 09:51:10

Tarlós?
A Római-partot már félig tönkretette, amikor engedte a haverjainak a szállodák meg lakóparkok építését. Most újabb természetrombolásra készül, mobilgátat akar a partélre, hogy megvédje a haverok vagyonát.
Menjen a francba!

KissGecihuszár 2018.09.30. 09:52:40

@Le a spammerekkel: retkes náci az anyád, melyből kirángattak! Ti komcsizsidvások csak így tudtok kommunikálkni?? Aki nem a ti faszotokat szopkodja, a ti seggeitekben van benn derékig, az nemes egyszerűséggel lenácizzátok! Ez ment '90-től egészen a 2000-es évek közepéig, meg is lett az eredménye: annyi esélyetek van ebben az országban ismét hatalmi tényezővé válni, mint Stewie Wondernek a céllövöldében! KRETÉN!

morph on deer 2018.09.30. 09:55:27

@nick papagiorgo:
“... Illetve mesterlövészeket alkalmazna, akik kilőnék a szabálytalankodó bicajosokat meg motorosokat.“

Erre van egy egyszerűbb megoldás:
Mivel úgy is jön a karácson, minden ilyen bicajosnak kell ajándékozni egy rénszarvasos pulóvert, aztán már csak a Semjént kell szabadon engedni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.09.30. 10:46:40

@KissGecihuszár:

Az V. ker tele van hivatalokkal, bíróságok, minisztériumok, stb. Hogy lehetne autómentessé tenni?

Indriq 2018.09.30. 11:28:31

@nick papagiorgo: és ha..... bla bla bla...
A parkolási pénz lenyúlása házon belül megoldható lenne. A felújítási projektek minimum kényelmetlenség okozása se kormányellenes. ( igen, ki vagyok akadva, a nagyköruti nyári felújításnál 3 hónapból legalább 1 hónapon keresztül lézengtek az emberek vagy nem csinált senki semmit).
Maradjunk annyiban, hogy 0 kormányellenes tevékenységgel is sokkal jobban lehetne vezetni a fővárost. És a sluszpoén, hogy a fütyesz akarta megszerezni az egesz város irányítását azzal, hogy a kerületi polgikat ültette be a városházába. Paraszt pista persze ellent se mondott,mert ő független.....
Ez a féreg tökéletesen szimbolizálja a másodrangú fütyesz csinovnyikokat, el classico kiszolgáló talpnyaló

exterminador 2018.09.30. 11:41:43

Posztoló, te is Puzsér-rajongó vagy?

radnaughty 2018.09.30. 11:43:46

ha az ellenzék jelöltjei ilyen horváth csaba jellegű hiteltelen, szellemi fogyatékos bohócok lesznek, akkor nem lesz sok gondja tarlósnak. az előválasztás kétélű fegyver lehet. talán egy vitézy-kaliberű ember tűnne támogathatónak, komoly zöld- és műemlékvédelmi háttértámogatással.

Indriq 2018.09.30. 12:05:49

@KissGecihuszár: neked tényleg olyan főpolgármester kell,aki a pártpolitikát teszi előbbre mint a várost???
Zseniális példa a mobilgát,se a szakertők se az ottlakók nem akarják, azonban a fütyesz igen. És ezért taplós azt támogatja.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.30. 12:16:46

@KissGecihuszár: szegénykém, egy igazi náci persze, hogy leköpné a magadfajta söpredéket, de ne hidd, hogy ettől jobb vagy náluk! :D

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.30. 12:17:41

@radnaughty: vitézy? A fideSSes hátszelével... aha... elég kárt okozott bkk vezetőként is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.30. 13:21:40

@Le a spammerekkel:

Gerinces ember vagyok, ezért is szeretek taposni a hozzád hasonló férgeken...

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:22:38

"Persze egy évvel a választás előtt még korai temetni az ellenzéket"

Nem a faszt nem! Ilyenkor már rég az utcai akciózásnál, korteskörútnál kéne járnia egy városszerte jól ismert jelöltnek. Nem most kezdeni bedobálni a neveket a kalapba. Már a következő választásról is elkéstek.

Az ellenzék legnagyobb hibája hogy beleáll olyan témákba, amiről látja hogy az egész ország bottal nem piszkálná mert undorodik tőle, mint pl. a migráéncsok. Magyar ember nem akar ide arab robbantgatót, ez tény. Se a fideszes, se az mszp-s. És akkor előállni egy "jajszegénymigráncsokhátnekikjogaikvannak" kampánnyal, hát nem csoda hogy taszítja a még hezitálókat is, nemhogy a másik táborból átcsábítson valakit. Meg a cigánybűnözés említése kapcsán pisszegés, szőnyeg alá söprés, krákogás, nem píszí, nincs itt semmi látnivaló kérem szépen... Hát a vak is látja hogy a cigányokkal baj van, senki nem akarja finanszírozni a hízlalásukat, hát akkor minek "szegényezni", "fiatalozni", pláne "magyarozni"? Ha egyszer nem akar velük azonosulni, együttőrezni senki, akkor miből gondolják hogy ezzel választást lehet nyerni? Persze van egy gyanúm hogy direkt csinálják hogy véletlenül se kerüljenek hatalomra, mert hát kényelmesebb így munk anélkül felvenni a képviselői fizetéseket, mintha dolgozni is kellene érte. Csak erre azt kérdem hogy minek annyi szék a Parlamentbe? Egyszerűbb lenne ha csak a királyt kéne finanszírozni, azt úgyse tudjuk megúszni, a járulékos sleppet talán igen. Már az is valami eredmény.

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:25:07

@maxval balcán bircaman: Ha gerinces lennél, szembeköpnéd magad és eltörnéd a saját kezed amivel a zsideszre húztad be az ikszet április 8-án.

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:27:04

@radnaughty: Vitézy az Orbán rokon mint emeszpés ügynök? Kizárt. Pedig fantázia lenne benne, orbánpereputty létére még nyomokban észt is tartlmaz.

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:28:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A távárisok is tudnak BKV-zni, nem? Miniszteri Audi helyett buszbérletet kell adni, és kész.

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:31:34

@KissGecihuszár: "mint a komcsi&zsidó siserehad, melynek ténykedését valahogy nehezen feledem"

Akkor miért a Zsidorbán nevű komcsi KISZ titkár faszát szopkodod?

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:32:09

@maxval balcán bircaman: Akkor fel is vonulhatsz a meleg büszkeség napján! Legalább lesz ott aki büszke lehet rád, ha már mi nem.

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:33:00

@maxval balcán bircaman: FÜGGETLEN??? És Tartóspityu egy mondatban? LOL bazmeg!!!!!!!!!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDD

flort 2018.09.30. 13:34:12

@Bkkzol: @nick papagiorgo: drága, gyermekeim, a kérdés az volt, hogy mi a baj azzal az öntelt majom Tarlóssal. Erre írtam, de a pestiek még nyilván egy sor hasonló húzást fel tudnak sorolni (tán a Római part, Normafa, ha kicsit utánanéznénk, rejtegetne pár érdekes dolgot, de ennyit részemről nem ér a dolog).

Viszont emlékeim szerint tavaly nyáron cm-re ugyanott zárták le a körúti villamosvonalat, mint az idén, ami azért vagy teljes dilettantizmusról, vagy valami disznóságról árulkodik.

Ami pedig az akadálymentesítést illeti, remélem, az a szánalmasan egyszerű gyökér, aki szerint évente ketten használnák, soha nem fog rászorulni. Mindenesetre oltári vicces, hogy egy olyan város akart olimpiát (és nyilván hozzá kapcsolódva para-olimpiát) rendezni, ahol a potenciális versenyzők képtelenek eljutni A pontból B-be, mivel a repteret megközelítő metróvonalat sem lehet kerekesszékkel használni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.30. 13:34:46

@kolomparlole1114:

Pedig az. Amióta kilépett az SZDSZ-ből 1994-ben, sose volt párttag.

kolomparlole1114 2018.09.30. 13:37:54

@maxval balcán bircaman: Papír nélkül is le tudja szopni bolseViktor faszát.

Bkkzol 2018.09.30. 13:47:49

@flort: tudtommal nem vagyunk családtagok "apu".
Várom a jobb lehetőségeket főpolgármesternek. Nem vicc!!! Te kit javasolsz?
Még jó, hogy volt a momentum, így okafogyott a téma. A sok "mi lett volna és ha".
Nem tudom mennyi paraolimpikon volt a legutóbbi rendezvényen és abból hányan metróztak.... (vagy hogy áll a londoni metró akadálymentesítése???)
Persze aláírom, hogy jobb lenne a metró, hivatalok, éttermek, hotelek... akadálymentesítése, de azért maradjunk a racionalitásnál. Úgy lehet egy 150 fős falu önkorányzatát felújítani, hogy plussz 300-400ezerért akadálymentesítik azt a két szobát amit használnak amikor 0 forintjuk van.

Indriq 2018.09.30. 14:02:59

@maxval balcán bircaman: lóf*szt szavaztál, a te fajtád a sitten hajolgat a szappanért és el van tiltva a közügyektől.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.09.30. 14:03:02

@agyramegy: @Bkkzol: @haXXXor: Egyetértek, nincs ismert indok arra, hogy Tarlóst leváltani érdemes. Ez az ellenzéki sajtótól afféle megszokás, hiányzik nekik, hogy valakit végre sikerüljön leváltaniuk. Talán az is a bajuk, hogy Tarlós legalább nem alapból próbálja szabotálni a kormány döntéseit. Beláthatnánk végre, hogy nem járunk jól, ha a vezetőségekben megbénul a munka a reflexből ellenkezők miatt. A bénaság, a tehetetlenség nem érdekünk. Ha már akadákoskodik valaki, akkor tegye meggyőzően, értelmesen, és akkor esélye lesz arra, hogy billentsen a mérlegen.

Sok dolog megy rosszul itt, Budapesten. Sok hiba van az elvégzettekben, a BKV működése is bizonytalan, a parkolási helyzet főleg a beljebb lakóknak vagy beljebb dolgozóknak okoz mindennapos problémát. Szerintem inkább azt kellene valahogy elérni, hogy a fővárosi önkormányzati testület jobban tegye a dolgát. Nem Tarlós a legrosszabb. Kissé arrogáns fickó, de ez hasznosabb, mint Demszky hernyósága volt.

A dugódíj ostobaság, annyit jelentene, hogy a gazdagok bemehetnek, a szegények nem. Ez mire lenne jó? A dugódíj azt célozná, hogy az emberek utazzanak tömegközlekedéssel. Ami viszont a város külső részein egypár helyen egyszerűen siralmas. Akik a dugódíjat erőltetik, azoknak kellene napi háromnegyed, egy órát eltölteni azzal, hogy várják a következő buszt. Nem öröm, elmondhatom.

A 4-es metróról nem árt tudni, hogy hasznos és sok ember utazik vele. Én is járok rajta.

@Bkkzol: "Sok millióért kivitelezni a legmodernebb liftes rendszert, hogy azután évente 2-3 használója legyen."

Én a lifteknél sokszor látok ki-beszálló embereket. Egyébként azok, akik másképp nem tudnak a metrókhoz eljutni, nincsenek túl sokan, de ezért még nem lehet őket leszarni. Te is kerülhetsz olyan állapotba, hogy aztán majd áldod a lifteket. Ők sem örülnek ennek az állapotuknak, de elvárhatják az elvárható gondoskodást.

flort 2018.09.30. 14:10:05

@Bkkzol: a gyerekekre jellemző, hogy mindig másra válaszolnak, képtelenek a tárgynál maradni. Pl nem egy falusi önkormányzatról beszélünk, hanem egy naponta temérdek ember által használt közlekedési útvonalról. Lehet mellébeszélni, anekdotázni, de a XXI. században nem figyelembe venni egy rakás embertársunk igényeit, elég maradi dolog, mondjuk úgy, parasztság.

Ami a polgármestert illetni, nincs jelöltem, szerencsére vidéken élek. Ám mivel Pesten dolgozom, elkerülhetetlenül szembesülök a mindennapos marhaságokkal. De mindenképp valaki olyasvalaki kell, aki nem a konyhaasztalon tervezi meg egy világváros zászlóját, csak azért, mert nem érti az éppen aktuális jelentését és butaságában összetéveszti valami olyasmivel, amit ő, mint született bunkó nem igazán szívlel.

kolomparlole1114 2018.09.30. 14:17:16

@maxval balcán bircaman: Ott se akadt egy nagyfaszú cigány aki eltörte volna a kezed amikor a zsideszre ikszeltél, és jól beakasztotta volna a lompost?

Indriq 2018.09.30. 14:19:03

@maxval balcán bircaman: közügyektől eltiltva, tanulmányozd a fogalmat ha kijutsz a gazdád seggéből.

Indriq 2018.09.30. 14:27:09

@Androsz: egyértelmű, mindrnhol bevált a dugódíj,csak nálunk nem, mert fütyesz....
Szar pártkarona vagy te is....
Szerinted jó a 4es metró? 2011ben a fütyesz leállította az eredeti nyomvonalat, taplós pistike ugyebár kézzel lábbal védte a főváros érdekeit....biztos kevés ember használta volna a Bosnyákról bejönni.

Véditrk a védhetetlen és közben próbáltok semlegesnek tűnni... szánalmas vagy mint birka....

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.09.30. 14:57:17

@flort: "szerencsére vidéken élek. Ám mivel Pesten dolgozom"

Hát ez az. A város problémáit nem csak a városban lakók érezhetik. Sőt, a közlekedési problémákat a kívülről bejárók ismerhetik igazán.

@Indriq: "mindrnhol bevált a dugódíj,csak nálunk nem, mert fütyesz...."

Próbaképp szakadj le a fideszes mániádról, és nézz szét csak úgy. Beteges azt hinni, hogy aki veled nem ért egyet, az fideszes. A Wikipédia szerint: "Jelenleg csak néhány városban működik dugódíj, köztük Szingapúrban, Londonban, Stockholmban, Milánóban és néhány kisebb városban." "[Londonban] A dugódíj vitatott eszköz; hatásai a forgalom mellett az üzleti tevékenységre és a helyi környezeti állapotra is kiterjednek. A rendszer bevétele elmaradt a várttól. Politikai vitákat is generál és a londoni polgármester-választások egyik témája." A beválás bizonyításául ez nekem nem igazán elég.

De hagyjuk a külföldi példákat, más országok, más lehetőségek. Most gondolj csak erre: Budapesten akinek telik rá, autóval fog járni, akinek pedig már nem, az vár a buszra. Akinek pedig az utóbbiak közül szállítania kell, vagy mászkálnia mindenfelé, az majd emeli az árait, vagy fogcsikorgatva szorít egyet a nadrágszíjon, már megint. Ez az egyszerű, egyértelmű és szerintem bizonyításra nem szoruló állítás nem politika, hanem egy következménye lenne egy döntésnek. Te kiszámoltad már, hogy neked telik rá vagy nem? Ha az erre valaki válasza, hogy a díj nem lesz magas, akkor vajon hogyan fogja korlátozni a forgalmat?

A napközbeni dugót egyébként nagyban növeli a sok kisebb és lassú útjavítás. Elsősorban ennek a töketlenkedésnek a megszüntetését várnám végre. Illiberális megoldást, ha úgy tetszik. Amikor egy kátyúban három hétig ott áll egy tábla, és ez volt az intézkedés, azt büntetni kellene, nem demokráciázni. És ha nem bünteti az, akinek kellene, azt büntesse meg valaki "fentről". Nem csak nekem van már tele a tököm ezzel a marha nagy szabadsággal.

Meg persze a balesetek, koccanások. Egy órán át ott alkudozik két hülye az út közepén, előttük meg a kilométeres sor. Nehéz elképzelni, hogy hogy lehetne ezt igazságosan, de hatékonyan megváltoztatni, ismerve a biztosítók liberális törvényi szabályozását is, de azért az tény, hogy nekem nem sok kedvem volna dugódíjat fizetni azért, mert rendszeresen feltartja a forgalmat két hülye.

Indriq 2018.09.30. 15:10:15

@Androsz: en.m.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge
Akkor olvasd el az effects bekezdést.
Én is ki tudom emelni a nekem kedvező cikkeket, de az nem jelenti hogy igaz is. Hozzáteszem, ha akkor bukta lenne a dugódíj, szerinted milyen gyorsan vezetnék ki egy polh választási kampány után? Ám mégse szüntetik meg. Érzel ellentmondást?

Indriq 2018.09.30. 15:14:05

@Androsz: a másik... csak a sithek gondolkodnak végletekben... :)
Nem csak nagyon gazdagok és nagyon szegények léteznek, van egy opyan réteg, aki billeg a dugódíj hatására. Sokan loptak már annyit, hogy akármekkora díjat kifizessenek, de nem is rájuk találtak ki a dugódíjat.

A demokrácia leszakadó függönye (törölt) 2018.09.30. 15:14:38

Tarlós többek között rendet rakott a most is hőzöngő balliberális vezetés után.

Befejezte a a 4-es metrót, amit ezek a szerencsétlenek 20 év alatt nem tudtak eltolni a kész állapotig. A 3-as metró teljesen elhanyagolt állapotban volt, akik most a leghangosabbak azoknak egészen addig nem volt fontos, amíg ők voltak döntési pozícióban. Másnaptól már nagyon tudták mit kellene csinálni...

Tarlós hatalomra kerülése után átmeneti tűzoltásként végig kicserélték a sínszálakat a vonalon, és a régi orosz kocsik átvizsgálási rendje is változott. Minden vonatra felkerült automata tűzjelző és oltó. Valahogy után ritkultak a már rutinszerűvé váló füstölések, és teljesen megszűntek a síntörések miatti leállások. Utána pályára állította az vonal felújítását, és a vonatok cseréjét. Mindezt úgy, hogy bevállalt egy csomó konfliktust a kormánnyal... 10 fideszesből 9 inkább meghúzta volna magát, és pár újabb húsos falatért cserébe leszarta volna mi van a metróval.

Közben megörökölt egy olyan helyzetet a 2-es metróról, hogy itt voltak az Alstom kocsik, de nem feletek meg az előírásoknak (fékek, menekítőlétra, stb...). Viszont olyan szerződésünk volt, hogy majdnem át kellett vegyük így is. Ebből is valahogy ki kellett jönnie, ugye a franciák elmentek a bíróságig.

Ugyanekkor vettek 150 új buszt, az előző csapat valahogy erről is megfeledkezett. Jöttek a CAF villamosok. Megépült a fonódó.

Felújította az 1-es villamost, ami szintén a végletekig le volt már rohadva. Arra is ugyanúgy szart az előző vezetés, mint a 3-as metró és a buszok állapotára.

Lehet szídi a Tarlóst, de se tudásban, de problémamegoldó képességben nem vagytok egy szinten vele. Nagyon nem... Ti egyet tudtok: otthagyni a szart, és utána visítani, hogy miért nincs ez, miért nincs az. Ellenzéknek jók vagytok, ez a tudás arra pontosan megfelelő.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.30. 15:41:57

@Indriq:

El vagy tiltva a közügyektől? A sikkasztási ügyed miatt?

Indriq 2018.09.30. 15:42:17

@A demokrácia leszakadó függönye: mégis mit fejezett be a 4es metrón? Köze nem volt hozzá, 2010 közepére kész volt az alagút a mai terjedelmében. Taplós és ovi csak hátráltatni tudta és csonkítani.
Szép dolog a szelektív amnézia, éppen tarlós ideje alatt füstölgettek a metrókocsik. Biztos megérezték a főpolg cserét és utána azonnal füstölni akartak.

Indriq 2018.09.30. 15:43:46

@maxval balcán bircaman: azt én értem hogy debil vagy, de ha egyszerű mondatokat se tudsz értelmezni kérd meg a tartótiszted, hogy magyarázza el a te szinteden.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.30. 15:44:32

@Indriq:

Ma már voltál kint anyádnál a temetőben, megbaszni a hulláját?

nemecsekerno_007 2018.09.30. 16:16:25

Túl nagy a fővároscentrikusság, túl sokan laknak ott és a környéken nem erre tervezték azt a várost (se) Az Isten pénze se lenne elég, hogy élhetővé tegyük arról már nem is beszélve kell-e egyáltalán, hogy még többen költözzenek oda. Az ország bizonyos részein meg harmadik világbeli állapotok vannak, máshol meg 15-20 éves a lemaradás van infrastruktúrában, a gazdaság állapotában. A fejlettebb részek -és főleg Budapest, Nyugat-Dunántúl- elszívja a tőkét, a munkaerőt, a befektetéseket a többi rész meg pusztul. Ez a térszerkezet nagyon rosszul hasznosítja az erőforrásokat, torz infrastruktúrát eredményez meg a nyári dugókat az M7-es, M1-es autópályán. Az egész Kárpát-medencében kéne gondolkozni, regionális központokkal ahol ugyanúgy kb. 2-3 millió ember él csak nagyobb területen. Nézzétek meg pl. Hollandiát ahol 17 millió ember él egy Dunántúl méretű területen egy olyan minőségű infrastrukúrában ami nálunk csak elvétve van meg. Szép lenne ha a bicikli és a színvonalas tömegközlekedés uralná Budapestet de ez egyelőre irreális ha az ország nagyobb részén a közmunka a realitás v. a külföldi meló.

Emmett Brown 2018.09.30. 16:24:54

Azért nem ártana, ha lenne a városházán valaki, akinek van annyi esze, hogy Tarlós fülébe súgja, hogy egymás melletti hidakon egyszerre dolgozni (sávszámot csökkenteni) ősi román szokás.

KissGecihuszár 2018.09.30. 17:33:10

@nemecsekerno_007: ENNYI, figyeljen minden okostojás kreténláda kommentelő nemecsekernőre, mert -velem egyetemben (is)- ő mondja el itt a tutit, nevezetesen hogy egy ilyen méretűre felbaszott kurva vízfejbe, mint a feneketlen hordóba csak önthetjük a több 10ezer MRD-ket, akkor sem lesz jobb élhetőbb, mert egész egyszerűen ahhoz, hogy 2.5 millió embert (vízfej + agglo lakóósága) XXI. századi módon képes legyen úgymond lekezelni, nos ahhoz csutkára át kéne építeni! Eklatens példa az ex Szabadság híd ,melynek jelen állapota (egész konkrétan műemléki védettségű, ezért nem lehet rajta komoly beavatkozásokat végrehajtani) nem teszi lehetővé, hogy az ICSV -nél nagyobb tengelyterhelésű és szélesebb űrszelvényű villingerek haladhassanak át rajta, márpedig ameddig ezen a helyzeten nem lehet változtatni, addig maradnak a XXI. századinak még a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető ICSV-k a 47-es, 49-es viszonylatokon, a mászni még/már nehezen tudó babakocsis anyukák és a Nusinénik, Floppybácsik legnagyobb örömére...
Tényleg nem lesz más megoldás, mint a vízfejtelenítés, azaz a vízfejbe koncentrálódott humán és gazdasági erőforrás mintegy 8-10 éven át tartó szisztematikus szétpakolása az Eger-Miskolc-Nyíregy-B.csaba-HMV-Szeged-Baja-Mohács-Pécs-Kaposvár-Nagykanizsa által határolt területre,aztán indulhatnak a dózerok a vízfejbeli panelnyomortelepeken, Váci úti irodaház falanszterekben, bevásárlóközpontokban, melyekből elég, ha minden 4. marad meg, 700ezer embernek annyi is bőven elég lesz...

KissGecihuszár 2018.09.30. 17:45:52

@Indriq: Te, ezt én hol írtam, he??? Én azt írtam, hogy a jelen belpol helyzetben, melyet annak a 2.6 milliós agymosott, jobbágylelkű fideszdroid csapatnak lehet köszönni, akik ismét 2/3-adba segítették a csúti csüngőhasút, nos tehát most ha és amennyiben ú.n. ellenzéki főplogija lesz a vízfejnek, borítékolható lesz a totális kivéreztetés! Gondolom, eme kérdésben nem kell fogadnunk az igen/nem tekintetében, ugyanis ez full egyértelmű ,vagy?!
A mobilgátat személy szerint elkészülte pillanatában a levegőbe repíteném, mert olyankékt, aki imádja a Rómait, vagy 50x bringáztam végig a Rómain, szóval én így, ebben a formájában szeretném látni a jövőben is és valahogy totál leszarom, hogy az ártérbe épített haciendákat már egy kisebb árvíz is átöblögeti, ugyanis amikor az a sok "szimpi" figura oda óhajtott építkezni, akkor pontosan tudták, képben voltak, hogy nettó árterületre építenek normál, azaz nem lábakon álló házakat, számosat mélygarázzsal! Nos, ha ennyire rá voltak gerjedve anno erre a területre, akkor most vállalják ennek következményeit, csakhát ebben az országban a módszerváltás óta sem lett divat vállalni 1-1 tettünk, döntésünk következményét...

Indriq 2018.09.30. 17:58:58

@maxval balcán bircaman: na mi van debil, rátapubtittam a lényegre? Nem szégyen csak ne büszkélkedj vele :)

Berborosz 2018.09.30. 18:10:42

@KissGecihuszár: Amikor az a sok "szimpi" figura oda építkezett, akkor tudták, hogy Tarlós mobilgátat akar (már III. kerületi polgármesterként is szorgalmazta). Ezért gerjedtek rá arra a területre.

szamaritánus 2018.09.30. 18:59:05

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: baszd meg a kocsidat, te faszszopo, ha annyira imadod

Indriq 2018.09.30. 19:08:02

@maxval balcán bircaman: de azért öröm látni, hogy a kommunista vasárnapod se töltöd pihenővel, hanem felmosórongyként vonaglasz a szarban :)

kolomparlole1114 2018.09.30. 19:10:53

@Androsz: "A rendszer bevétele elmaradt a várttól."

Persze, mert aki nem fizet, az leteszi a kocsit, és ez a legfőbb cél, az indokolatlan korzózás visszaszorítása, átterelés a tömegközlekedésre. Persze ezzel párhuzamosan kéne azt fejleszteni is hogy elbírja a megnövekedett igényeket.

Na meg persze kibaszni a BKV-tól, MÁV-tól a politikusok ingyenélő sleppjét, akikre semmi szükség a cégben, csak kreáltak nekik valami politikai állást, hogy legyen innen fizethessék ki őket a seggnyalásért.

kolomparlole1114 2018.09.30. 19:13:03

@Androsz: "Meg persze a balesetek, koccanások. Egy órán át ott alkudozik két hülye az út közepén, előttük meg a kilométeres sor. Nehéz elképzelni, hogy hogy lehetne ezt igazságosan, de hatékonyan megváltoztatni, ismerve a biztosítók liberális törvényi szabályozását is, de azért az tény, hogy nekem nem sok kedvem volna dugódíjat fizetni azért, mert rendszeresen feltartja a forgalmat két hülye."

Sokszor muszáj feltartani, mert ha nem, lelép a vétkes. Előlem már lógott meg amíg félreálltunk, persze a térfigyelő kamera minek is működne, az csak a szabálykövető kisemberek ijesztgetésére van. Lehet hogy téged mint kívülállót nem érdekel, de ha benne vagy, nagyon is fontos hogy elkövetőként te fizeted egy karambol költségeit, vagy a tiédet fizeti más.

kolomparlole1114 2018.09.30. 19:16:40

Ha már dugódíj, a vizitdíjat is vissza kéne hozni, kitakarítani a sok trécselő nyanyát a váróteremből. A nyugdíjasklubban kveterkázzanak, ne engem tartsanak fel ha valami problémám van! Ha én nem dolgozok, akkor nekik se lesz nyugdíjuk, szal az ő érdekük is.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.09.30. 19:54:52

@kolomparlole1114: "Lehet hogy téged mint kívülállót nem érdekel, de ha benne vagy, nagyon is fontos"

Engem még kívülállóként is érdekel, mert nagyon is el tudom képzelni annak a bajait, akit a vétkes otthagy. Ahogy írtam is, nehéz lesz kitalálni, hogy hogyan lehetne jobb megoldást találni az utca közepén tanakodás helyett. De ez is egy olyan feladat volna, amit a dugók csökkentéséről szóló vitatkozásokban meg kellene oldani. Ha a törvényhozás nem ér rá, akkor a fővárosi önkormányzat találjon ki valamit csak Budapestre. De azt én az Országgyűléstől elvárnám, hogy gondoskodjon a benzinkutaknál, bevásárlóközpontoknál, piacoknál feltűnő gyakorisággal elromló biztonsági kamerák villámgyors javításának elmaradásáért kijáró seggberúgásról. A kamera célja az, hogy biztonságot adjon nekem, átlagosan megszívatható állampolgárnak a bűnözők és szemétládák ellen. Ha nem működik, az olyan, mintha ott álna a rendőr a sarkon, de mindig azt mondaná, hogy véletlenül éppen pislogott, amikor a dolog történt. Számíthassak a védelemre, különben én rendezkedek be védelemre, ami persze minden egészséges országban kerülendő felfogás lenne.

kolomparlole1114 2018.09.30. 20:28:30

@Androsz: "nehéz lesz kitalálni, hogy hogyan lehetne jobb megoldást találni az utca közepén tanakodás helyett"

Leginkább úgy tudom elképzelni hogy pikpakk ott terem egy rendőr ha hívják, nem órákat kell várni és csinálni a dugót. Mert hát csak azért áll ott mindenki hogy később ne lehessen azt mondani hogy nem is úgy volt az... Jönne egy motorosrendőr, pár fotó ki hol állt meg, aztán lehet letolni mindent az útról, mehet a forgalom amíg az útszélen papírozik a brigád. Ehelyett van az hogy "riasztás van? Faszom, még elmegyek szarni, meg kajálni is kéne, meló ráér". Esetleg küldjenek egy drónt ami körbefotóz, akkor a rendőr is ráér később (mármint a jelenlegi tempóban), és a kocsikat is le lehet tolni, hiszen felvétel már megvan, vissza lehet tekerni.

Ennél nagyobb problémának látom a vészvillogózást, aki nem képes igazolni hogy elromlott a verda vagy veszélyhelyzet (pl. elé feküdt egy részeg, és azért nem kéne még kilapítani) áll fenn, azt jól basszák meg! A taxisoknál pl. ez a standard parkolójelzés (még a buszszávból is kiraknám a hiénákat, nem is értem hogy kerülhettek oda, az nem indok hogy szeretnének haladni, mert én is), akárcsak az áruszállító tgk-nál. Legtöbbször van is kijelölt parkolóhelyük, csak lusták 10 métert lesétálni, inkább szívjon helyettük a fél város, mert lefoglalnak 1 sávot. A Margit körút Mechwart tér előtti része tipikusan ilyen, kb. 1 nap nincs hogy ne foglalná le a kanyarodósávot egy vészvillogós tgk (van itt rendőr aki olvassa? Tuti bevételszerzési lehetőség, nem csak a 30-as tábla mögött a bokorban kamerázás!), a busz is oda fordulna be, meg kb. a fél körút, de mindig ott van a köcsög. Kéne neki egy román kamion betétlap nélkül, meg pár 300k-s bünticsekk. :)
süti beállítások módosítása