Közbeszólás

Mikor száll le Orbán Viktor?

2018. október 04. - KA11

Hiába derült ki, hogy Orbán Viktor magánrepülővel jár focimeccsre és magánjachttal nyaralni, a miniszterelnökről továbbra is minden korrupciós vád lepereg. Aminek a töredékért jobb helyeken kormányok buktak meg, Magyarországon sorozatos kétharmadokhoz vezet. A következő írás ennek a jelenségnek az okát keresi.

A magyar gazdaság stabilan növekszik, mely növekedés három tényező együtt állásának köszönhető; a stabil világgazdasági környezetnek, az EU-s fejlesztési pénzeknek és a kormány ésszerű költekezésének. Orbán Viktor hétfőn felállt a parlamentben és azt mondta, hogy ő eddig is magánrepülővel járt külföldre és ezután is azzal fog. Hogy miért teheti meg ezt a miniszterelnök? Azért mert a táborának is ad, mindenkinek, a maga módján. A nincsteleneknek munkahelyet nem tud adni, de ad nekik közmunkát. A nyugdíjasoknak 13. havi nyugdíjat nem tud adni de ad nekik Erzsébet-utalványt. A családok kapnak adókedvezményt, Mészáros Lőrinc pedig jó sok közmegrendelést. A magyar társadalom ennél nyilván összetettebb, ebből következik, hogy nagyon sok embernek nem jut és van akiktől bizony elvesz.

Van akitől sokat, van akitől kevesebbet, de amikor a kormány elvesz azt nem egyszerre mindenkitől, hanem mindig csak egy kisebb csoporttól, kényesen ügyelve arra, hogy nehogy nagyobb tömeget sértsen meg. Ha úgy alakul, hogy nagyobb tömeget ér sérelem a kormány részéről – lásd netadós tüntetés - akkor rögtön visszakozik.

Hogy lehet az, hogy amiért régen megkövezték volna az urizáló kormánypárti politikusokat mára megszokott jelenséggé vált?

Amikor Gyurcsány Ferenc 2006-ban bejelentette a megszorításokat hiába mondta, hogy nem fog fájni, mindenkinek fájt, még saját szavazóinak is. A mindenkit érintő megszorító csomag volt az, ami a lejtőre lökte Gyurcsány Ferenc és kormánya népszerűségét. Az öszödi-beszéd csak olaj volt a tűzre ami fel is lobbant Budapesten 2006 őszén.

Vajon, ha az öszödi-beszéd nem a megszorítások bejelentése után, hanem a magyar jóléti állam utolsó napjaiban került volna nyilvánosságra akkor is olyan hatással lett volna a hazai politikára? Abban az időszakban amikor majdnem mindenki kapott a sikeresnek hazudott gazdaság gyümölcséből, megállta volna-e a helyét az a magyarázat, hogy ez csak egy igazság beszéd volt? Természetesen a gazdaság akkori állapota és az öszödi beszéd ok-okozati viszonyban áll egymással, de ha a választók nem érezték volna a bőrükön a rekord méretű államháztartási hiányt, akkor is ilyen mértékű népszerűségvesztést könyvelhetett volna el Gyurcsány Ferenc és kormánya?

Ez egy elég szentimentális gondolatmenet, de vajon hasonló gazdasági körülmények között, egy megszorításokkal nyúzott országban felállhatna-e a magyar miniszterelnök, hogy ő csak azért is magánrepülővel fog focimeccsre járni? Persze hogy nem. De mivel a gazdaság valóban növekszik, és ebből a sikerből jut egy kevés a Fidesz-szavazóknak, nem botránkozik meg rajta különösebben egyikük sem. A képlet látszólag egyszerű, a miniszterelnöknek jut magánrepülő a választóknak meg rezsicsökkentés.

A fent említettek miatt a miniszterelnök és a kormánya gyakorlatilag immunis a korrupciós vádakra, és ameddig legalább 2 millió szavazó jobban fog élni mint 8 éve, addig Orbán Viktor magánrepülővel fog Vidi meccsre járni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozbeszolas.blog.hu/api/trackback/id/tr1014281603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.05. 21:06:02

@vackor1:
"napi !!! 2 milliárd forint jön az EU-tól."
Igen. Kb. annyi jön. Hogy mennyit fizetünk érte tagdíjként, az ne érdekeljen. Csak a bevétel része a dolognak.
Hogy pl. Szlovákia arányaiban 16,1%-kal több támogatást kap (2796 euró/fő, míg mi 2408 euró/fő) az se érdekeljen.

"aztán ott még mintha lett volna egy apró kis mizéria a világ összes gazdaságával is"
Valóban, mintha lett volna. Ezért országok vettek fel EU/IMF-től hiteleket. Például nézzük a mi vidékünket, a visegrádi országokat:
Felvett IMF hitelek:
Szlovákia: 0 dollár
Lengyelország: 0 dollár
Csehország: 0 dollár
Magyarország: 25.100.000.000 dollár.

Hoppá.

Na, szóval jó hogy kaptuk ezeket az EU támogatásokat, 2010 után így ezekből szépen vissza is fizethettük ezt a szép kis summát.
25.100.000.000.000 dollárt.

Ezt nem a szoclibeknek kellett kigazdálkodni. Azt szépen ráhagyták Orbánékra.

Erre el is ment gyakorlatilag az első 5 év teljes EU támogatása. Jó biznisz volt, mit ne mondjak. De jöttek támogatások az EU-tól, jöttek, jöttek, özönlöttek, lehet mondani! Vannak még hülye birkák talán, akik ezt beveszik.

Arról már nem is beszélve, hogy a szoclibek a 2002-es 40 milliárd euróról felvitték 2010-ben 78 milliárdra az államadósságot. Érdekes lenne kiszámolni, hogy ennek a +38 milliárd eurónak ugyan mennyi csak a napi kamata... Nem a tőke visszafizetése, hanem csak a kamata! Ennyit szintén ki kell termelnünk a szoclibeknek hála.

Belegondolva milyen jó lett volna, ha a szoclibek is csak +10%-kal emelik az állam adósságát 40 milliárdról 44-re, mint ahogy Orbán alatt nőtt 2010 óta. De nem 44 milliárd lett, hanem 78.

Homyak 2018.10.05. 21:18:07

@Szél Bernadett börtönben van már?:

Kezdjük azzal, hogy az IMF hitelt Bajnaiék vették fel, hogy legyen devizatartalék, de ők maguk nem költötték el. Azt az Orbán kormány tette meg, amikor Mol részvényeket vásárolt belőle.

"Arról már nem is beszélve, hogy a szoclibek a 2002-es 40 milliárd euróról felvitték 2010-ben 78 milliárdra az államadósságot."

Amit aztán Orbánék felvittek 84-re:
hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga

Nagykörúton túli magyar 2018.10.05. 21:26:13

@morph on deer: Azt hiszem te nem látod a különbséget.
Azt nem fogod fel, hogy pl. ha a budin rajtakapod (maradva a példádnál) Orbánt, te nem kezdhetsz el erről fotózgatni, videózgatni, stb. Éppen a minap volt azt hiszem Vilmos hercegéknél is ilyen eset, jó pár millió kártérítést kellett fizetnie a lapnak, amelyik fotózgatta a hercegnőt.

De ha te egy egyébként tök nyilvános oldalon megjelenteted magad, pont az a célod, hogy nyilvánosság előtt legyél (tehát nem a barátoddal csetelsz privátba), aztán ha erről meg írni merészelnek, és csak a tényt, hogy ott voltál, akkor meg jár a kártérítés? Hogy van ez????

vackor1 2018.10.05. 21:29:14

@Fülig José: :)) , eszemben sincs , most sem szóltam hozzá egyikhez sem - nagyon ritka , hogy megteszem , egy szint felett nem megyünk le egy szint alá avagy fegyvertelennel nem vívunk párbajt :) - , csupán elméláztam ezen az apróságon és kíváncsian várom , hogy micsoda releváns , értelmes és helytálló ÉRVekkel fognak cáfolni.. A multikat ki is hagytam , azok a gazok úgyis kiviszik az összes pénzt, de biztos -ami biztos alapon még mi is megtámogattuk őket néhány milliárddal.. Nem értem én ezt , de hiszen csak egy vackor vagyok , ráadásul még ideológiailag sem eléggé képzett.. :)
@morph on deer: Nem kapaszkodom, mert az az előtti évben meg 140 milliárd ment erre, azaz két év alatt majdnem 300 milliárd forintot számláztak ilyenre , mert az ezer % , hogy közel nem ennyit költöttek ezekre.. :)))

Aztán vmire kellene még reagálnom, de biztos nem fogom megnézni, hogy mennyi tartalékkal és pénzzel vette át a mostani bagázs a kasszát és abból most mennyi van .. Nyilván a törlesztésre ment el, naná.. Pfffffffffffffffffffffffff..... :)))

Nagykörúton túli magyar 2018.10.05. 21:44:45

@morph on deer:
"155 milliárd HUF ment rá, hogy megállítsunk 1045 személyt"

Nem. Nem erre ment el. Hanem, hogy megállítsunk 1 milliót, és csak 1045 jöjjön erre. Tudod, kerítés előtt 1 millió, utána 1045.

Ez arra emlékeztet, amikor anno a szomszéd kutyája mindig átjött hozzánk, mert rossz volt a kerítésünk. Mi jó stabilra megcsináltuk, de akkor meg az alsó szomszédjához kaparta át magát idővel, és az ő telkére pakolta "csomagjait". Tehát mégiscsak meg tudott szökni. De valahogy ennek ellenére mégsem éreztük hiábavalónak a mi kerítésünk megerősítését.

sóhegy049 2018.10.05. 22:07:04

Csak azt nem értem, hogy Londonig, mi a fasznak kellett ez a nagy hatótávú gép, mikor van kisebb is, azt is kibérelhették volna a kutyák!

József Kodácsi 2018.10.05. 22:20:27

@Szél Bernadett börtönben van már?: Ha tájékozatlan vagy ne írj ökörséget! A 155 milliárdot 2017 ben költötte el a kormány a tervezett 100 millió helyet,2016 ban meg 140 milliárdba került a 18200 migráns.Ezen összegeknek semmi köze a kerítés építéséhez.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.05. 22:30:13

@Szél Bernadett börtönben van már?: Ne hazudozz köcsög!

2010
államadósság 78 milliárd euró
manyup 10 milliárd euró
valutatartalék 34 milliárd euró

mérleg -34 milliárd euró

2018
államadósság 89 milliárd euró
manyup 0
valutatartalék 24 milliárd euró
Eximbank adóssága 2 milliárd euró

mérleg -67 milliárd euró

Fülig José 2018.10.05. 22:32:03

@Szél Bernadett börtönben van már?: hülyepicsa, megint itt esz a penész? Kell még az arcodba? Katalint a 2 kannájával fotózták, hogy pénzt csináljanak belőle. A cigányt meg csaláson érték: az állam által futtatott bűnöző szopkodta a faszát. Te paraszt, te nem látod a különbséget? Segítek: Katalin nem köztörvényes, ellenben a cigánykirály... és szerinted nem szabad fotózni... ember, csoda hogy ennyi aggyal élsz...

Nagykörúton túli magyar 2018.10.05. 22:58:38

@Fülig José: Tehát repülővel utazni az csalás? Kb. ez a logikád!

Hát hogy te mekkora egy hülye gyökér vagy! Atyaég!
Sok retardálttal találkoztam, de te viszed a prímet!

Nagykörúton túli magyar 2018.10.05. 23:07:29

@József Kodácsi:
"2016 ban meg 140 milliárdba került a 18200 migráns."
Ja, az etetésük, itatásuk. Mert ugye mekkora perpatvar van, ha nem kap enni egy hivatalos eljárás közben, mikor bármikor kimehetne az üzletbe venni magának, mivel nincs bezárva. Az, hogy én még sosem kaptam egy okmányirodában sem ellátást, az nem zavar, de a terrorista lakjon jól mielőtt felrobbantja magát (jobb esetben csak magát).
Hülye soros zsoldos faszszopó.

(de csak köszi a hozzánk irányított szavazókat, immáron egymás után a harmadik ciklusban segítették Magyarország talpra állítását.)

Nagykörúton túli magyar 2018.10.05. 23:21:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Az adataidnak köze nincs a valósághoz ostoba gyökér!

Nem szégyen olvasgatni olyanoktól, akik kicsit értenek is a témához!
www.portfolio.hu/gazdasag/tortenelmet-irt-magyarorszag-40-eve-nem-volt-ilyen-alacsony-a-devizaadossag.288620.html

Homyak 2018.10.05. 23:46:42

@Szél Bernadett börtönben van már?:

Sajnos nagyon mellélőttél. A cikk, amit linkelsz előfizetés hiányában nem nyitható meg, de így is mindegy. Ha elolvasnád miről szól, akkor rájössz, hogy az államadósság deviza részarányáról, nem a teljes államadósságról.
Úgyhogy Kurt úrfi nem tévedett.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.06. 00:09:54

@Szél Bernadett börtönben van már?: Hülye vagy öcsi! Tudod mi különbség az adósság és deviza adósság között?
www.akk.hu/hu
Nézd meg itt és oszd el 325-tel!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.06. 00:10:49

@Homyak: A csávó egy ostoba barom, az alapfogalmakat nem ismeri.

cardiobascuralis 2018.10.06. 01:10:23

Majd ha te megtanulsz írni, lehet, hogy Orbán is lemond a magánrepülőgépezésről.

Egyikre sincs sok esély.
De pl. te is lemondhatnál az írásról, hogy példát mutass. Mindeni jobban járna.

dukeekud 2018.10.06. 01:20:25

" de vajon hasonló gazdasági körülmények között, egy megszorításokkal nyúzott országban felállhatna-e a magyar miniszterelnök, hogy ő csak azért is magánrepülővel fog focimeccsre járni?"

Az hogy az emberek elnezobbek, abban persze benne van, hogy 8 eve toretlenul soem latott mertekben fejlodik az orszag.
De az egesz termeszetesen egy pitianer szarsag, nagyon gyenge politikai tamadas. Nevetseges lenne, hogy a miniszterelnokot barki egy 10-100 ezer forintos repulojegyel tudna korrumpalni.
Hiaba probalkoznak Sorosek, a kivaloan teljesito miniszterelnokot, nem lehet HAZUG DEMAGOGIAVAL megbuktatni, ez mar 8 eve nem mukodik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 08:22:31

@Hamihami:

Állami vezetők részt vesznek szigorúan vett értelemben nem állami eseményeken is, ez a dolguk. Ezt szinte sose a saját pénzükön teszik. Ha a saját pénzükön tennék, gyorsan koldussá válnának. Még egy Gyurcsány szintű milliárdosnak is elfogyna a pénze.

Így aztán az ilyen eseményeket vagy az állam finanszírozza, vagy - és ez mindenhol így van - valamiféle közös eseménynek, hivatalos meghívásnak álcáznak, s fizeti valamely cég.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.06. 08:25:44

Nem emlékeztek? Ki is mondta h 300 forintos euró felett le kell mondania a kormánynak?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.06. 08:28:47

@maxval balcán bircaman: Birca, látom lebasztak a központból, h a rubelekért írjál már valamit a szokásos beböfögéseiden túl. De ez nagyon gyenge. Egy Videoton meccs "szigorúan vett értelemben nem állami esemény" ? Nem szigorú értelemben az? Mikor cserélsz már elemet magadban, világítótorony?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.06. 08:34:49

@dukeekud: Persze. Egy út egy magán géppel 10-100 ezer? Te teljesen hülye vagy?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 08:36:04

@Homyak:

S ezzel semmi gond nem lesz. Semmi kifogásom egy nem-ballib ellenzék ellen.

Most Orbán egyik fő küldetése kinevelni, felhízlalni egy olyan ellenzéket, mely elutasítja az 1990-2010 közti liberális görénykurzust.

Jakab.gipsz 2018.10.06. 09:12:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szóval, szeretsz számolgatni és hazug szavakat, igaznak átnevezni ?

És ez mit bizonyít? Tégedet minősít !

Hamihami 2018.10.06. 09:47:45

@maxval balcán bircaman: en eddig azt sem tudtam, h baloldali vagyok, erre most par beriro hatarozottan allitja, hogy de igen. Sracok, csak azert mert valaki maskepp gondolkodik, meg nem ellenseg, barmennyire is igy szeretne beallitani a propaganda. Nem csak jobb-bal letezik, a fekete-feheren kivul van meg sarga, zold piros stb.
Aztan most meg azt is ramfogjak, h liberalis vagyok. Azert, mert szot emelek a kozpontositott korrupcio es a kozpenzen torteno komunimacios hulyites ellen. Tehat akkor maris balliberalis vagyok! A mindenit, sose gondoltam volna!
Ertem en, h skatulyazni kell, mert igy lehet egyben tartani a nyajat...... nade hogy en BALLIBERALIS??? Eskuszom, megnezem a wikiben, mi a tokomet jelent ez!

Homyak 2018.10.06. 09:48:29

@maxval balcán bircaman:

"Most Orbán egyik fő küldetése kinevelni, felhízlalni egy olyan ellenzéket, mely elutasítja az 1990-2010 közti liberális görénykurzust."
Nem. Ahogy Gyurcsánynak köszönhetően létrejött a fidesz 2/3, úgy Orbán fő küldetésének annak kell lennie, hogy felhizlaljon egy olyan ellenzéket, amely elutasítja a 2010 utáni korrupt önkényuralmi rendszert.

Homyak 2018.10.06. 09:51:40

@CSAK A HALOTT LIPSI A JÓ LIPSI:

"Az LMP-t is hozzaszamolva, ezek vicc partok, tobbet rohogunk rajtuk mint a Ketfarku kutyakon."

Az tény, hogy a választás óta ami ellenzéki szinten megy az röhejes, de ne hidd azt, hogy ha a fidesz elveszítené a választást, akkor ne válnának "viccpárttá". A buknának, akkor a patkányok elkezdenének menekülni, és megindulna a marakodás, mert nem lesz már hatalom és pénz, ami a csürhét egyben tartsa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 09:51:48

@Hamihami:

Azt jelenti a magyar közbeszédben:
- ultraliberális gazdaságpolitika,
- antinacionalizmus,
- a nyugat előtt hajbókolás.
- ateizmus,
- a hagyományos baloldali értékek elutsítása.

Hamihami 2018.10.06. 09:53:07

@maxval balcán bircaman: Egy gyors kerdes valaszt legyszi, azzal is no a napi adagod: van egy allami cegem, annyit nyerek, amennyit nem szegyellek, erre odamegyek a legfelsobb vezetohoz, es odaadok neki egy milat, hagy vegyen maganak valamit. Mert a baratom. Ez igy akkor rendben van, vagy esetleg ez korrupcio?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 09:53:36

@Homyak:

Nincs korrupt önkényuralmi rendszer. Ez csak a ballib propaganda egyik szólama.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 09:54:23

@Hamihami:

Rendben van, így épül, hízik a nemzeti tőke. Ez a koreai-japán-szingapúri recept.

Hamihami 2018.10.06. 09:57:37

@maxval balcán bircaman: most latom, h megint emloted gyurcsanyt. Erre ki van adva egy kvota? Miert nem garancsit meszarost csanyit tiborczot etc emlegetitek, amikor miliardosokrol beszeltek? Vagy ezek a nevek tiltolistan vannak? Orban 900 ezres megtakaritasabol biztos nem jon ki egy magangepes ut... szegeny ember, tamogatni kell.

Hamihami 2018.10.06. 09:59:13

@maxval balcán bircaman: BIRKA SZERINT RENDBEN VAN A KORRUPCIO! Koszontem, nincs tobb kerdesem, az oszes tobbi csak blabla.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 09:59:32

@Hamihami:

Gyurcsány sokat segít abban, hogy a ballibek esélytelenek maradjanak. Említése csak ezt szolgálja.

A hazai tőke a kisebb rossz az idegen tőkéhez képest. Nekem személyesen nem szimpatikus pl. Mészáros, de nem fogom támadni őt, ezzel segítve Sorosékat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 10:00:40

@Hamihami:

"Orban 900 ezres megtakaritasabol"

Ballib mítosz. Ez a számlán lévő pénze. Egyébként több száz millliós vagyona van.

Komolyan elhiszed, hogy a befektetett pénz nem megtakarítás?

Hamihami 2018.10.06. 10:09:42

@maxval balcán bircaman: tehat akkor, utmutatasod alapjan a mai orbani erelemben vett igaz magyar ember az alabbi tulajdonsagokkal rendelkezik:
Azt jelenti a magyar közbeszédben:
- ultrabezarkozo gazdaságpolitika, kinai nagyfal
- nacionalista, csak a magyar
- a kelet előtt hajbókolás.
- melyvallasos, gondolom szigoruan kereszteny, vasarnap templom
- a hagyományos baloldali értékek elutsítása - nem tudom, h ezek mik. Tudom, mi a lopas, a nagykepuseg, az igazsagtalansag, a kirekesztes, a megbelyegzes, az urizalas. Akarhova illeszted be, jobbra vagy balra, akkor is ugyanaz marad. Ha a szarra kokardat kotsz, attol meg szar marad.

Hamihami 2018.10.06. 10:14:21

@maxval balcán bircaman: igen, gondolom h az albbiakra gondolsz:
1 tovabbra is hatalmas a migracios nyomas
2 migrancsok eroszakoljak a noket svedorszagban
3 brusszel bevandorloorszagga akarja teni stb
4 az ellenzek sorossal arul egy gyekenyen (ezen a kiejezesen azert akkoriban sokat gondolkozhattak a kozpontban)
5 soros satan vilaguralmi tervei
6 vedjuk meg, tamadnak, zsarolnak ....
Stb
Ezekre a fontos ugyekre gondolsz?
(Basszus, igy osszeszedve egeszen elkepeszto ez a komunikacios hadjarat, es meg le se irtam mindet)

Hamihami 2018.10.06. 10:17:49

@maxval balcán bircaman: a picsaba... En meg mar majdnem kuldtem neki egy kis penzt, nehogy lefogyjon, ha mar olyan szepen gyarapszik. Meg jo hogy szolsz. Nem tudom, h akkor az a fel lakas es fel "wartburg" beleszamit a vagyonaba? Btw, a befekteteseket nem kellene a vagyonbevallasban szerepeltetni? Vagy azt csak nekem kell minden evben (reszvenyek, ingatlanok stb)?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 10:18:09

@Hamihami:

A legfontosabb 5 ügy:
- a hazai gazdaségban az idgeen tulajdon dominanciájának megszüntetése,
- a liberális modell szétzúzása a kultúrában, a médiákban,
- határozottabb külpolitika.
- a befektetők szarvának megszorongatása,
- az euroatlantizmus helyett a szuverenitás előtárbe helyezése.

Hamihami 2018.10.06. 10:24:48

@maxval balcán bircaman: tehat az alapjan kell tamadni vagy nem tamadni valakit, h az a politikai utjat mennyiben segiti? Tehat ha meszaros csal-lop-hazudik, azt inkabb hallhassuk el, csakugy azt is, ha orbant vesztegetik meg nyiltan. Ha viszont nem a tyukalljabol valo a korrupt egyen, akkor annak neki kell menni. Figyu birka, ok, h ez a munkad, jon egy kis penz stb, de azert a valo eletben probald ki a kozeputat is. Ha latsz egy tolvajt az utcan, javaslom, kapd el es add at a rendornek anelkul, hogy arrol kerdezned, hogy jobb vagy baloldali. Hidd el, kicsit jobb lesz a vilag es te is jobban fogsz tudni tukorbe nezni utana.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.06. 10:26:35

Ellenőrzik a soros féle pénzek mozgását.
Ej ej viki jobb lesz ha vigyázol...!:))

Hamihami 2018.10.06. 10:26:54

@maxval balcán bircaman: ezt mar sokan probaltaka tortenelem soran, nalunk nagyobb orszagok, aztan mind valtoztattak. Eszak-Koreaban viszont ketseg kevul mukodik, legalabbis kimek szempontjabol. Orban sargul az irigysegtol.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.06. 10:27:59

@maxval balcán bircaman: Tehát a megszerzett biztonsági cégek,szállodák,dohánytermék eladások azelőtt mind a külföldi gonosz multi karvalytőke kezében voltak..?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 10:28:23

@Hamihami:

A tőke mindig lop, ez az alap. Ezek után azt nézzünk, nekünk ki hasznosabb. A hazai tőke sokkal többet hoz, mint az idegen, ezért ki kell állnunk mellette.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 10:30:03

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Nem hinném, de nem ez a lényeg eleve.

Ami eredmény: több már a magyar bank. A közműcégek esetében is van elmozdulás.

A baj: ma is idegen kézben van még a magyar gazdaság zöme.

Hamihami 2018.10.06. 10:54:21

@maxval balcán bircaman: na jol van birka, magatokra kell hagyjalak a kolegaiddal egyutt, nekem ugyanis nem ez a munkam. Tegnap beleptem ide, mert kivancsi voltam, hogyan mukodik az allami propaganda ezen aga. Erdekes, mit mondjak, dehat ezt is meg kell csinalnia valakinek. Ha spanyolban jarsz, irj ram, es egy tapas mellett megvitatjuk a vilag nagy dolgait. Over&out.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.06. 10:58:03

@maxval balcán bircaman: De leginkább csak másik magyaroktól tudják elszedni amijük van.

Homyak 2018.10.06. 10:59:48

@maxval balcán bircaman:
Nincs liberális görénykurzus, ez csak az illib propaganda egyik része..

Homyak 2018.10.06. 11:04:16

@maxval balcán bircaman:
"A hazai tőke sokkal többet hoz, mint az idegen, ezért ki kell állnunk mellette."
A múltkor már ecseteltem neked, hogy Győrben élek, ahol látom, hogy az Audi mennyit hoz a városnak. Itt nem csak az összeszerelésről, hanem beszállítókról, tervező cégekről, üzemeltető cégekről van szó, de még a sport támogatása is (ETO kc BL sikerek).
Ezt mind "idegen tőkének" köszönhetjük. Meg lehet nézni ehhez képest hol vannak azok a városok, ahol nincs külföldi nagy befektető.
Megjegyzem, a múltkor is kerülted az erre adandó választ, most se fogsz tudni erre mit mondani :D

Homyak 2018.10.06. 11:44:37

@maxval balcán bircaman:

"Az adatok szerint alig vannak beszállítók. Azaz ez kamu."
Milyen adatok alapján? Meg mondtam már neked, hogy ne okoskodj olyan dologban, amiről fogalmad sincs. Én itt élek, sőt elárulom, hogy külsős mérnökként dolgozok az Audiban, ergo ne oszt itt az észt.

Homyak 2018.10.06. 11:52:40

@maxval balcán bircaman:

Csupán megint az a bajod, hogy sikeresen megcáfoltam a hülyeségeidet, és most megint próbálsz valami értelmetlen hülyeséget ideböfögni..

Nagykörúton túli magyar 2018.10.06. 11:57:31

@Homyak: "külsős mérnökként dolgozok az Audiban"

Aztán megvan a 80-90 ezer eurós fizu évente neked is ettől az "idegen" istenségtől? Vagy jó esetben is csak az ötöde? Meséljél már, kíváncsi vagyok...

Homyak 2018.10.06. 12:07:26

@Szél Bernadett börtönben van már?:
"Aztán megvan a 80-90 ezer eurós fizu évente neked is ettől az "idegen" istenségtől? Vagy jó esetben is csak az ötöde? Meséljél már, kíváncsi vagyok..."
Hangsúlyozom még egyszer: külsős mérnökként, azaz egy magyar cég alkalmazásában vagyok, így hiába van a munkahelyem az Audiban a fizetésem nem onnan kapom.
Elárulom, neked, hogy nem vagyok túlfizetve, de nem panaszkodom. Ha az audi fizukra vagy kíváncsi, akkor elárulom, hogy az alap mérnöki fizetések magasabbról indulnak, mint az enyém (jó sok kafetériával). Nem mondom, hogy annyit keresnek, mint Ingolstadtban, de nem is ahhoz kellene viszonyítani, hanem a magyar viszonyokhoz, ahhoz képest meg bőven átlagon felüli, és akkor még nem is beszéltem arról, hogy audis kártyával a városban rengeteg helyen kapsz vásárláskor kedvezményt.
Ha megkérdeznéd, hogy én akkor miért nem megyek át az audihoz akkor elmondom: mert az én végzettségemmel ott inkább csak menedzserkedhetnék (pl kiviteli folyamatok levezénylése), ez meg annyira nem vonz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.06. 12:26:42

@maxval balcán bircaman: "Ami eredmény: több már a magyar bank." Például az MKB amit megvett Pénztáros Lölö. Aztán az új rendszer nullás egyenleget mutatott, most pedig megszüntetnek 15 fiókot. Siker.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.06. 12:27:51

@Homyak:
"nem is ahhoz kellene viszonyítani, hanem a magyar viszonyokhoz"

Audi mérnököt mégis mivel mással hasonlítsam össze, mint Audi mérnökkel???

Remélem azért nem probléma, ha én maradok olyan viszonyításoknál, amilyeneket az Audi alkalmaz, amikor elad egy autót itt a "magyar viszonyok" között...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.06. 12:29:03

@Jakab.gipsz: Mi az hogy egy szót átnevezni? Hogyan? Megint sokat ittál.

Homyak 2018.10.06. 12:49:23

@Szél Bernadett börtönben van már?:
"Remélem azért nem probléma, ha én maradok olyan viszonyításoknál, amilyeneket az Audi alkalmaz, amikor elad egy autót itt a "magyar viszonyok" között..."

A szíved joga. Nézhetjük az ingolstadti bérekhez, ahhoz képest nyilván alul maradnak a fizuk (sajnos), de én nem vagyok elszállt igényű, és igyekszem a realitás talaján mozogni.
Tudod, korábban egy olyan (magyar) cégnél mérnökként, ahol a minimálbérnél alig volt több a fizum, és annak egy részét is kézbe kaptam. Emellett hallgattuk a főnök folytonos zsidózását, és hogy alig van bevétele (na persze).
Az ottani fizetésem dupláját az Audiban egy szalagmunkás is megkapja a kafetéria nélkül.

Éhesló 2018.10.06. 13:05:55

Buktor tegnap is megbukott.
Ma csak azért nem bukott meg, mert sabbath van.
Majd holnap megint megbukik.

Homyak 2018.10.06. 13:14:40

@maxval balcán bircaman:
"A bedolgozás aránya minimális, erre akartam utalni."
Össze-vissza beszélsz, ebből is látszik, hogy meg vagy lőve. Én beszállítókról beszéltem, te meg jössz itt bedolgozással, ami nem ugyanaz. Meg milyen arányról beszélsz? Bedolgozás aránya? Mihez aránylik a bedolgozáshoz? A kidolgozáshoz?

Figyelj, elvesztetted a vitát, ilyenkor kell fület-farkat behúzva elsomfordálni.

Homyak 2018.10.06. 13:16:14

@maxval balcán bircaman:
"A lényeg: kevesebb profit ömöljön idegen földre. Ez megvalósult."

Persze, mert Orbán a "100 millióit" biztos nem svájci bankszámlán tartja, ugye?
Add fel, nem megy neked a vita :)

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.06. 14:45:32

Teljesen rendben van a maganrepulozes ha 2 millio magyar csereben jobban el. Ha ez 5 millio ember lenne, felolem az adminisztracio es a repter is Felcsutra kozltozhetne.

Halasak vagyunk a miniszterelnok urnak a nyugodt fejlodesert, koszonjuk!

Nagykörúton túli magyar 2018.10.06. 15:16:32

@Homyak: "én nem vagyok elszállt igényű, és igyekszem a realitás talaján mozogni."

Az én igényeim sem szálltak el azért, mert szerintem az a realitás, hogy egy Audi munkás 1 évnyi béréből tudjon magának venni egy Audit, pont úgy, ahogy egy másik Audi munkás (munkakör, szaktudás ugyanaz) meg tudja venni 1 évnyi béréből ugyanazt az Audit.

vénkujon 2018.10.06. 15:59:30

nagyon helyes, hogy igy utazgat. maj ha nem tetcik a vállasztoknak, akor leváltják.
én örülök, hogy ez a dolog kidudódott. így könyebb szavazni rá, avagy sem

Homyak 2018.10.06. 16:10:28

@Szél Bernadett börtönben van már?:
"Az én igényeim sem szálltak el azért, mert szerintem az a realitás, hogy egy Audi munkás 1 évnyi béréből tudjon magának venni egy Audit, pont úgy, ahogy egy másik Audi munkás (munkakör, szaktudás ugyanaz) meg tudja venni 1 évnyi béréből ugyanazt az Audit."

Persze, én is örülnék neki, még annak is, ha az itthoni audis mérnöki fizetést megkapnám, de sajna ez van. Mindig az a fajta voltam, aki megküzdött a sikerért, így megbecsülöm azt amim van, még ha ez kevesebb is, mint amit kint szerezhetnék.
Meg vagyok elégedve a 13 éves Hondámmal is, így nem vágyok új Audira :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.06. 17:11:55

@Homyak:

Az volt az egyik liberális mantra a 90-es évek elején, hogy nem baj, ha minden tulajdon idegen, mert majd bevonzza magához a magyar tőkét, annak példát ad, s lassan felhúzza ez az egész országot nyugati szintre.

Homyak 2018.10.06. 17:36:23

@maxval balcán bircaman:
Idézek tőled:
""Orban 900 ezres megtakaritasabol"

Ballib mítosz. Ez a számlán lévő pénze. Egyébként több száz millliós vagyona van."

Most akkor mitikus vagy létező pénz?

"Az volt az egyik liberális mantra a 90-es évek elején, hogy nem baj, ha minden tulajdon idegen, mert majd bevonzza magához a magyar tőkét, annak példát ad, s lassan felhúzza ez az egész országot nyugati szintre."

Pont ez van Győrben, ahogy írtam, amit még mindig nem sikerült megcáfolnod ugyebár.

Homyak 2018.10.06. 17:49:51

@maxval balcán bircaman:

Olyan vagy, mint egy durcás kisgyerek, aki csak azért is meg akarja magyarázni a hülyeségeit, még akkor is, amikor nem lehet igaza :)

Homyak 2018.10.06. 18:19:35

@maxval balcán bircaman:

Búcsúzásként: mennem kell, hogy feleségemmel megnézzük az Audi által szponzorát ETO kc. idei első bl selejtető meccsét a gonosz német multi pénzéből épült Audi Arénában.
Neked addig jó fröcsögést kívánok.

Homyak 2018.10.07. 08:20:36

@maxval balcán bircaman: Durcigyerek, csak azért is puffogsz? :) Menj a szobádba ebben már nem lehet igazad. Nem tudom tényleg Bulgáriában élsz-e, de ha igen, akkor onnan aztán nagyon tudod mi van itt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.07. 08:24:06

@Homyak:

Nem fogod elhinni, de a határok nem állítják le az információáramlást...

Homyak 2018.10.07. 08:37:54

@maxval balcán bircaman: csak épp vagy rossz infók jutnak el hozzád, vagy a konzekvencialevonó képességed szar, mert itt igazad az nincs.

Homyak 2018.10.07. 08:45:57

@maxval balcán bircaman: :D na most már tudom hogy lehet téged megfogni és felhúzni, élvezem is rendesen :D te sem hiszed el, hogy itt igazad lehet durcika.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.07. 08:48:20

@Homyak:

Leírtam: nem valósult meg a beszállítás, ahogy ez mondva volt 30 éve.

Ez szimpla tény.

Te ezt azzal kevered, hogy az éltalad említett vidéken a bérszint magasabb, s sok ember eleve osztrák bért kap, emiatt nagyobb a figyasztás, ami nyilván segít több helyi vállalkozást.

2 különböző dologról beszélünk.

Homyak 2018.10.07. 08:55:55

@maxval balcán bircaman:
Ne röhögtess, nincsenek az Audinak beszállítói, vagy mi nem valósult meg?
Nem beszélünk másról csak te próbálsz csak azért is tovább vergődni :)

Homyak 2018.10.07. 10:01:50

@maxval balcán bircaman:

Na összegezve: te azzal jöttél, hogy a külföldi multik csak kiviszik a pénzt. Ezt tulajdonképpen megcáfoltam neked a győri példán keresztül, ami érthető okból neked nem tetszik, mert hülyeséged így nem állja meg a helyét.
Mindenféle forrás nélkül keverve a beszállítót a bedolgozóval próbálsz azon pattogni, hogy nem ad sok cégnek munkát, de elárulom neked, hogy a beszállítókon kívül is sok magyar cég dolgozik az Audiban. Pl. az üzemeltetést is külsős magyar vagy magyar leányvállalattal rendelkező cégek végzik.

Homyak 2018.10.07. 10:55:45

@maxval balcán bircaman:
Na figyelj, adok neked egy ajánlatot.
Vagy elismered, hogy igazam van, bocsánatot, és innentől fogva kommentjeidben elismered, hogy a külföldi multi is lehet jó nekünk, vagy napi szinten betalállak és szedlek ugyanígy darabjaidra addig, amíg nem törlöd magad innen. Én élvezem, ha egy hülyéből még nagyobbat csinálok, te viszont nem fogod :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.07. 14:49:36

@Homyak:

Nyilván hoz be pénzt az idegen tőke, de sokkal többet visz ki. Erre utaltam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.07. 14:50:24

@Homyak:

Sose mondtam, hogy az idegen tőkének ne lenne pozitív oldala, de összességében negatív a hatása.

Törpvadász 2018.10.08. 08:08:48

Engem rohadtul nem érdekel a szerecsenmosdatás. Attól, hogy most OV lop, nem Gyurcsi, nekem nem lesz jobb! Sőt, a multik helyett a a mini szterelnök és kompániája zsebében landoló 100 milliárdoktól nem lesz jobb Magyarországnak! Mert biza ők is kilopják az országból és Svájcba, Bermudákra stb helyezik el a lopott milliárdokat. Nem fektetik itt be és nem a köz gyarapodik, csak az ő zsebük. Ez nagyon szomorú és az is hogy így tűri ez a bamba nép

Törpvadász 2018.10.08. 08:13:57

@Soha ne tegyel haver a fekete lora:
Nincs rendben. Az a baj, hogy Gyurcsit emiatt elzavartuk volna. Most meg kifogásokat gyárunk a rajtunk élősködő, harácsoló, képmutató, korrupt tolvajoknak! Ha a bugyuta "önálló és sajat lábon álló" gyerekeit fogja tolni elöre (már teszi) az is rendben lesz??? Ébresztő, 1-2 jó döntés nem mentesít senkit az ország lerablásának bűnétől!

vackor1 2018.10.08. 10:56:32

@Homyak: Ne haragudj,

Fülig José 2018.10.05. 19:53:29- kor reagált egy hsz-emre , elolvasnád ? :)

József Kodácsi 2018.10.08. 18:08:50

@Szél Bernadett börtönben van már?: Retek! Mosd ki a szart a pofádból! Te ostoba szerencsétlen jószág, hátha megérted.De inkább nem! 2015 ben 270 milliárdot költött az állam a határvédelemre,hogy megállítsák a migráns áradatot.2016 ban 140 milliárdot és bejött 18200 fő.2017 ben a tervezett 100 millió helyett 155 milliárdot és bejött 1045.Erre reagáltam miért lett 100 millióból 155 milliárd,150 millió per fő.
süti beállítások módosítása